Contractul de exclusivitate inseamna ca vei incheia un singur contract de colaborare cu un singur sistem de afiliere care iti va promova pe urma serviciile si produsele. Bineinteles ambele variante au avantaje si dezavantaje.

Avantajele contractelor de exclusivitate:

1.Sistemul de afiliere cu care ai contractat iti va putea extinde campania, implicand si alte sisteme de afiliere. Asta iti poate economisi o gramada de timp, pentru ca nu va trebui sa cauti tu alte sisteme de afiliere si sa alegi dintre acestea pe cele care sunt de incredere.

2. Apeland la un singur sistem de afiliere va trebui sa platesti numai acestuia. Astfel poti economisi o gramada de bani.

3. Sistemele de afiliere acorda in general mai mare atentie clientilor cu care au contracte de exclusivitate, prin urmare s-ar putea ca incasarile tale sa fie mai mari decat daca ai fi apelat la mai multe sisteme de afiliere.

Dezavantajele contractelor de exclusivitate:

1.Sistemul de afiliere cu care ai contractat poate apela la randul sau la alte sisteme de afiliere pentru promovarea campaniei tale. Dezavantajul consta in faptul ca nu vei afla niciodata exact care sistem iti ruleaza campania si care sistem este mai eficient.

2. Se poate intampla ca sistemul de afiliere la care ai apelat sa nu iti acorde chiar atata atentie si tu sa nu fii multumit. Iar daca ai contract de exclusivitate, nu mai poti apela si la altii care ar fi de fapt mai eficienti.

3. Sistemele de afiliere subsidiare vor plati afiliatilor proprii comisioane mai mici care s-ar putea sa nu mai fie atat de atractive pentru afiliati. Asta inseamna ca sistemele subsidiare nu iti vor aduce venituri la fel de mari ca si cel cu care ai contractul de exclusivitate.