Am decis sa scriu inca un articol pe tema asta, pentru ca am observat ca foarte putina lume intelege ce inseamna si cum se plateste de fapt o campanie de marketing afiliat. Multa lume se plange ca a adunat nu stiu cate click-uri si  totusi nu a inregistrat nici un comision. Motivul? Nu a fost atent.

In primul rand, atunci cand te inregistrezi intr-un sistem de afiliere, primul pas ar trebui sa fie – obligatoriu – sa te uiti cu ce metode de promovare se ocupa acel sistem si ce tipuri de campanii ofera. Este plictisitor, dar regulamentele sunt puse acolo cu un scop, si anume sa fie citite.

Sunt mai multe tipuri de campanii in marketing afiliat:

Cost Per Click – clientul plateste numai pentru click-urile efectuate prin intermediul site-ului afiliatului.

Cost Per Mille (Cost Per Thousand)– clientul plateste pentru mia de afisari, adica 1 CPM = 1000 de afisari de banner.

Cost Per Install – clientul plateste pentru fiecare instalare realizata de un utilizator, de obicei a unei aplicatii gratuite, in care este inclusa o aplicatie adware. Utilizatorii sunt intrebati mai intai daca chiar sunt de acord sa descarce si sa instaleze acest software.

Cost Per Play – clientul plateste pentru ascultarea reclamelor audio care de obicei nu dureaza mai mult de 5 secunde. Reclamele audio sunt doar auzite pe site-ul afiliatului unde acesta include un cod specific.

Cost Per Time – clientul plateste pentru timpul de afisare a reclamelor, de obicei o chirie lunara. In acest caz nu se contorizeaza numarul de afisari efectuate in timpul derularii campaniei, dar in unele cazuri i se garanteaza clientului un anumit numar de afisari pentru perioada respectiva.

Cost Per Action – clientul plateste numai actiunile efectuate prin intermediul site-ului afiliatului (actiunile inseamna in general completarea unor formulare sau chestionare).

Cost Per Lead – “lead” inseamna redirectionare. Deci in cazul campaniei CPL clientul va plati numai redirectionarile care s-au facut prin intermediul site-ului afiliatului.

Cost Per Sale – dupa cum spune si denumirea, in cazul campaniei CPS se vor plati numai vanzarile care s-au finalizat prin intermediul site-ului afiliatului.

Majoritatea sistemelor de afiliere, mai ales cele straine nu se ocupa cu toate aceste tipuri de campanie, si de cele mai multe ori se folosesc campaniile Cost Per Click. Dar exista si multe programe de afiliere care folosesc mai multe campanii in acelasi timp si de aceea este foarte important sa citesti regulamentul site-ului de afiliere inainte sa incepi munca efectiva. Daca nu … sa nu te plangi pe urma ca nu ai fost platit pentru milioanele de click-uri care s-au dat pe site-ul tau, cand tu de fapt ai afisat campanii Cost Per Sale.